luni, 12 aprilie 2010

M-am nascut cu bisturiu'-n mana si penicilina-n dinti

E distractiv sa fii student la medicina...si inutil de foarte multe ori. Mai ales in primii ani, in care chipurile, ar trebui sa ti se confirme ca ai venit unde iti doreai si unde iti place. Are facultatea grija sa te trezeasca repede la realitate, fara drept de replica.

Ma refer aici mai ales la primii doi ani, ca mai mult de atat nu stiu daca am sa prind. Inveti anatomie de iti sar capacele. Nu zic ca e rau, ca doar cu asta ai sa lucrezi, da' pot sa bag membrul superior in foc ca n-am sa folosesc (nici de-oi deveni chirurg) toate detaliile din cartile scrise la 1800 toamna. Si chiar daca imi vor fi utile, am sa le reiau si rasreiau la momentul potrivit. Din pacate, la noi se merge pe principiul "baga in student ca in bostan, pana crapa", ca doar va tine el minte tooooaaaate chichitele pana la patul bolnavului, peste 10 ani.

Microbiologie...De ce am invata acum zeci de metode de tratament cu zeci de antibiotice, cand pe zi ce trece bacteriile si virusurile isi schimba sensibilitatea si nu mai raspund la tratament?? Ca sa nu mai zic de faptul ca unele antibiotice au niste denumiri de te intrebi daca-s in romana sau chineza...apoi cum sa le retii fratioare pana la 30 de ani? Eventual sa afli ca nici macar nu se mai folosesc. Nu de alta, dar creste riscul sinuciderilor in randul medicilor.

Lucrari practice la fiziologie..."Lucrari" e mult spus, pentru ca reactivi nu sunt, aparatele ori sunt la muzeu, ori pe drumul spre muzeu (iar daca te atingi de ele risti sa iei tot felul de balauri ancestrali si mai dai de vreo epidemie), experimentele nu ies de nicio culoare ca la carte, iar in spital aceste lucrari sunt de mult inlocuite cu tehnologia secolului nostru.

Ar mai fi cateva, da' mi-e teama ca-mi creste tensiunea peste masura si-mi crapa un vas inainte de a experimenta sesiunea din vara : un milion de examene in cateva zile.

Salutari!

Un comentariu:

  1. Pai si atunci de ce iti mai pasa?:) Stii ca ai invatat pentru tine si ca tii minte ceva ce o sa folosesti. Si stii ca foaia matricola nu conteaza atat de mult. Ai sa ramai cu 'bunul simt' (trademark Zugun) si o sa iti ras-ajunga, si ai sa fii printre cei mai buni din domeniul tau. Nu trebuie sa faci chiar Tot ce zic/cer profii. Nici ei n-ar face-o:) N-ai auzit cand a zis Iancu ca microbii n-au fost febletea ei de la inceput? Abia mai tarziu si-a dat seama ca "s-ar potrivi cu ce vreau eu sa fac"... So... :) Rise and shine, maine sa nu te simti descurajata de Slati, daca vine, fiindca tu stii ca ai invatat si ca stii ce trebuie. Si mai stii ca nu degeaba au ramas acesti profi aici si nu au cine stie ce rezultate in materie de studenti foarte buni (adica care au devenit atat de buni datorita lor) sau cercetare sau lucrari la congrese. Asta spune ceva..

    RăspundețiȘtergere