duminică, 7 martie 2010

Ca de la portar la student

Ieri am avut ocazia sa interactionez cu portarul de la facultate intr-un mod cu totul neasteptat. Ma dusei, cu mult avant, sa vad daca s-au afisat rezultatele partialului din ziua respectiva, ca sa-mi iau portia de nervi de sambata seara. In general, datorita sistemului grila, notele sunt afisate in ziua testului, spre seara.

Cum ma indreptam eu spre cladirea facultatii, numai ce aud un glas zglobiu si limpede de primavara: "Alooo, uaaaai (+fluieratul de rigoare, pe care nu-l pot reda)!". Nu sunt capabila sa ofer in cuvinte exprimarea nobila, amplificata de ecoul dintre cladiri si dintre peretii baracii portarului, dar mie mi-a sunat a suavul sunet manifestat pe izlaz, la chemarea regnurilor Bovinae si Ovinae de la pascut.

Prezenta mea de spirit a lasat, insa, de dorit. Pana sa-mi revin din soc, portarul a inceput sa interactioneze cu mine, mai uman (prin cuvinte), dandu-si probabil seama ca inteleg si vorbesc limba romana. Chiar pot spune ca mi-a impartasit si marele sau offff, si anume faptul ca toata ziua de sambata fusese tracasat de studentii curiosi despre note. In acel moment am inceput sa-l inteleg...faptul ca a trebuit sa raspunda cu da/nu la vesnica intrebare "S-au afisat rezultatele?" i-a depasit cu mult atributiile si rabdarea de portar.

Incercarea mea de a-l face sa inteleaga normalitatea comportamentului studetului a esuat. Era de asteptat, de unde sa stie bietul om de modul de desfasurare al unui examen si de emotiile si curiozitatea studentului? Trebuie sa traiesti aceasta experienta ca sa poti pricepe.

Asadar si prin urmare, vazand ca sinapsele de la porta facultatii nu sunt capabile de prea multe corelatii si deductii, am abandonat cauza. Ar trebui sa se instituie scanarea genomului candidatilor la functia de portar, pentru a vedea daca au sau nu gena bunului simt si al respectului. As recomanda chiar si o simulare de examen, sa inteleaga si bietii de ei ce trece prin capul studentului, ca altfel risca sa faca hipertensiune de la atata stres nemeritat in zilele cu teste.

Un comentariu: